Kontakt

Nasz Facebook

Facebook Hospicjum

Z życia hospicjum

Perfect Facebook Like Box Sidebar

Powstanie Powiatowa Rada Pożytku Publicznego w Policach. PDF Drukuj Email

 

Police, 01 czerwca 2015 r.

Informujemy, że 09 czerwca 2015 r. (wtorek) o godz. 16,30 w pierwszym terminie, o godz.16,45 w drugim terminie w Policach Sali konferencyjnej w obiekcie Hali sportowej Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka 6a (I piętro) odbędzie się zebranie wyborcze kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych  do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach.

Podczas zebrania wybrana zostanie dziesięcioosobowa reprezentacja organizacji, rekomendowana do udziału w pracach Powiatowej Komisji Organizacji Pozarządowych z następujących obszarów działania:

1) Działalność charytatywna, wolontariat

2) Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, rencistów i emerytów

3) Edukacja, oświata i wychowanie

4) Ekologia, ochrona zwierząt, środowiska i przyrody, ochrona dziedzictwa przyrodniczego

5) Kultura fizyczna, sport i turystyka

6) Kultura, sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego i tradycji

7) Młodzieżowe kluby sportowe

8) Promocja i ochrona zdrowia, profilaktyka, ratownictwo i ochrona ludności

9) Wspólnoty i społeczności lokalne, demokracja lokalna, integracja

10) Inna działalność nie ujęta w pkt. 1 do 9.

 

 

 

Do zadań POWIATOWEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO  W POLICACH należeć będzie w szczególności:

1. Opiniowanie sprawozdań z realizacji programów współpracy Powiatu Polickiego z organizacjami pozarządowymi.

2. Propagowanie dobrych praktyk i standardów w zakresie współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych.

3. Występowanie do organów Powiatu Polickiego z inicjatywami w zakresie rozwiązań prawnych i organizacyjnych związanych z działalnością w sferze pożytku publicznego.

4. Dokonywanie ewaluacji procesu konsultacji aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Powiatu w Policach.

5. Delegowanie swoich przedstawicieli do prac w gremiach takich jak: rady, komisje, zespoły, grupy opracowujących projekty aktów prawa miejscowego związanych z działalnością w sferze pożytku publicznego.

W skład POWIATOWEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO W POLICACH wchodzić będzie:

- dziesięciu przedstawicieli organizacji pozarządowych;

- pięciu przedstawicieli Rady Powiatu w Policach;

- pięciu przedstawicieli Starosty Polickiego.

Kadencja Rady trwa dwa lata.

Uprawnionymi do udziału w wyborach są prezesi, przewodniczący, prezydenci organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Powiatu Polickiego.

W przypadku nieuczestniczenia w zebraniu wymienionych osobiście, organizacja pozarządowa może być reprezentowana przez innego członka, który podczas rejestracji przedstawi upoważnienie na piśmie wystawione przez reprezentowaną organizację.

Porządek zebrania

1. Rejestracja uczestników i wydawanie kart do głosowania.

2. Wybór prezydium Zebrania.

3. Powitanie zaproszonych gości i przedstawicieli organizacji pozarządowych, mediów.

4. Przedstawienie przez Przewodniczącego Zebrania projektu porządku obrad.

5. Przyjęcie porządku Zebrania.

6. Wybór protokólantów.

7. Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej.

8. Wybór Komisji Uchwał i Wniosków.

9. Wystąpienia zaproszonych gości.

10. Informacja dotycząca podziału organizacji pozarządowych na obszary działania.

11. Przedstawienie Regulaminu wyborów kandydatów na przedstawicieli powiatowych polickich organizacji pozarządowych rekomendowanych Staroście do Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych w Policach.

12. Przyjęcie Regulaminu.

13. Wybory kandydatów na przedstawicieli do Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych w Policach.

14. Dyskusja i wnioski.

15. Sprawozdanie Komisja Mandatowo-Skrutacyjnej.

16. Sprawozdanie Komisji Uchwał i wniosków.

17. Zamknięcie obrad przez Przewodniczącego Zebrania.

W załączeniu REGULAMIN ZEBRANIA

Z A P R A S Z A M Y

Za Organizatorów:

1. Zdzisław Gorący

2. Maria Górska

3. Dariusz Szaliński

 


Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

 

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

P r o j e k t

REGULAMIN WYBORÓW

KANDYDATÓW NA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

DO POWIATOWJ RADY ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W POLICACH

1. Przedstawiciele organizacji pozarządowych wybierają spośród siebie dziesięciu kandydatów na przedstawicieli do Powiatowej j Rady Organizacji Pozarządowych w Policach.

2. Ustala się, że reprezentowane będą (po jednej osobie) organizacje zgrupowane wg następujących obszarów działania:

1) Działalność charytatywna, wolontariat

2) Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, rencistów  i emerytów

3) Edukacja, oświata i wychowanie

4) Ekologia, ochrona zwierząt, środowiska i przyrody, ochrona dziedzictwa

przyrodniczego

5) Kultura fizyczna, sport i turystyka

6) Kultura, sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego i tradycji

7) Młodzieżowe kluby sportowe

8) Promocja i ochrona zdrowia, profilaktyka, ratownictwo i ochrona ludności

9) Wspólnoty i społeczności lokalne, demokracja lokalna, integracja

10) Inna działalność nie ujęta w pkt. 1 do 9.

3. Wybory przeprowadza trzyosobowa Komisja Skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym.

4. Komisja wybiera spośród siebie Przewodniczącego.

5. W zebraniu wyborczym mogą uczestniczyć przedstawiciele organizacji pozarządowych, prowadzących działalność w sferze pożytku publicznego na terenie powiatu polickiego, którzy przedstawią upoważnienie swojej organizacji do uczestnictwa w zebraniu z czynnym i biernym prawem wyborczym.

6. Każda organizacja może wystawić w wyborach tylko jednego kandydata.

7. Zgłoszony przez organizację pozarządową kandydat winien być w przypadku:

1) stowarzyszeń członkiem zwyczajnym stowarzyszenia;

2) fundacji członkiem organu uprawnionego do reprezentowania fundacji lub

Fundatorem.

8. W głosowaniu każda organizacja pozarządowa dysponuje po jednym głosie  w każdej z 10 sfer - obszarów działania.

9. Uprawniony do głosowania przedstawiciel organizacji otrzyma jedną kartę  do głosowania.

10. Wybory kandydatów do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego odbędą się w głosowaniu tajnym przy pomocy kart do głosowania.

11. Karty do głosowania oznaczone zostaną numerami od 1 do 10, zgodnie z ustalonymi wyżej obszarami działania organizacji, rozdane zostaną podczas podpisywania list obecności potwierdzających uczestnictwo w zebraniu.

12. Z każdego obszaru działania organizacji pozarządowych do wyborów może być zgłoszonych nie więcej niż pięciu kandydatów.

13. Kandydaci zgłaszani są do prezydium zebrania.

14. Kandydaci dokonują autoprezentacji i wyrażają zgodę na kandydowanie.

15. Listy z nazwiskami kandydatów, wg obszarów działania organizacji pozarządowych przedstawiane są głosującym; następnie przeprowadza się głosowanie tajne; wybory przedstawicieli poszczególnych sfer następują zwykłą większością głosów.

16. Głosujący oddają głos tylko na jednego z kandydatów zgłoszonych z obszaru działania ich organizacji wstawiając przy wybranym nazwisku znak „x”.

17. Głos jest ważny, jeżeli zostanie oddany na karcie do głosowania z numerem odpowiadającym obszarowi działania reprezentowanej organizacji a tylko przy jednym wybranym nazwisku kandydata postawiony zostanie znak „x”.

18. Głosy są nieważne, jeżeli:

1) zwierają nazwiska z innych obszarów działania organizacji pozarządowych niż wskazany na danej karcie,

2) nie posiadają przy nazwisku znaku „x”,

3) posiadają przy nazwiskach więcej niż jeden znak „x”.

19. W wyborach w każdym obszarze działania organizacji pozarządowych wybierany jest tylko jeden kandydat na przedstawiciela do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach.

20. Jeżeli w danym obszarze działania więcej niż jeden kandydat uzyska tę samą liczbę głosów, w tym obszarze działania przeprowadza się drugą turę głosowania do skutku, aż jeden kandydat uzyska największą bezwzględną liczbę głosów.

21. Jeżeli w danym obszarze działania nie został zgłoszony żaden kandydat, wówczas dany obszar będzie reprezentowany przez kandydata kandydatów, który/rzy nie zdobył/li w swoim obszarze pierwszego miejsca, ale w głosowaniu zdobył/li największą liczbę /tę samą/ głosów. Jeżeli w pierwszym głosowaniu nie zostanie wyłoniony kandydat, wówczas przeprowadza się drugą turę głosowania, tak jak w pkt 15.

22. Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna zbiera głosy, liczy je obszarami działania od 1 do 10, ustala wyniki głosowania.

23. Wybrani do reprezentowania organizacji pozarządowych są ci kandydaci, którzy w swoim obszarze działania uzyskali największą liczbę głosów.

24. Komisja Skrutacyjna z przeprowadzonych wyborów sporządza protokół w dwóch egzemplarzach i ogłasza wyniki głosowania.

25. Karty do głosowania stanowią załącznik do protokołu.

26. Dokumentację wyborów Komisja Skrutacyjna przekazuje Przewodniczącemu zebrania.

27. Dokumentację wyborów Przewodniczący zebrania przekazuje Staroście Polickiemu.