Powstanie Powiatowa Rada Pożytku Publicznego w Policach. |
Police, 01 czerwca 2015 r.
Informujemy, że 09 czerwca 2015 r. (wtorek) o godz. 16,30 w pierwszym terminie, o godz.16,45 w drugim terminie w Policach Sali konferencyjnej w obiekcie Hali sportowej Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach ul. Siedlecka 6a (I piętro) odbędzie się zebranie wyborcze kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach.
Podczas zebrania wybrana zostanie dziesięcioosobowa reprezentacja organizacji, rekomendowana do udziału w pracach Powiatowej Komisji Organizacji Pozarządowych z następujących obszarów działania: 1) Działalność charytatywna, wolontariat 2) Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, rencistów i emerytów 3) Edukacja, oświata i wychowanie 4) Ekologia, ochrona zwierząt, środowiska i przyrody, ochrona dziedzictwa przyrodniczego 5) Kultura fizyczna, sport i turystyka 6) Kultura, sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego i tradycji 7) Młodzieżowe kluby sportowe 8) Promocja i ochrona zdrowia, profilaktyka, ratownictwo i ochrona ludności 9) Wspólnoty i społeczności lokalne, demokracja lokalna, integracja 10) Inna działalność nie ujęta w pkt. 1 do 9.
Do zadań POWIATOWEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO W POLICACH należeć będzie w szczególności: 1. Opiniowanie sprawozdań z realizacji programów współpracy Powiatu Polickiego z organizacjami pozarządowymi. 2. Propagowanie dobrych praktyk i standardów w zakresie współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych. 3. Występowanie do organów Powiatu Polickiego z inicjatywami w zakresie rozwiązań prawnych i organizacyjnych związanych z działalnością w sferze pożytku publicznego. 4. Dokonywanie ewaluacji procesu konsultacji aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Powiatu w Policach. 5. Delegowanie swoich przedstawicieli do prac w gremiach takich jak: rady, komisje, zespoły, grupy opracowujących projekty aktów prawa miejscowego związanych z działalnością w sferze pożytku publicznego.
W skład POWIATOWEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO W POLICACH wchodzić będzie: - dziesięciu przedstawicieli organizacji pozarządowych; - pięciu przedstawicieli Rady Powiatu w Policach; - pięciu przedstawicieli Starosty Polickiego.
Kadencja Rady trwa dwa lata.
Uprawnionymi do udziału w wyborach są prezesi, przewodniczący, prezydenci organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Powiatu Polickiego. W przypadku nieuczestniczenia w zebraniu wymienionych osobiście, organizacja pozarządowa może być reprezentowana przez innego członka, który podczas rejestracji przedstawi upoważnienie na piśmie wystawione przez reprezentowaną organizację.
Porządek zebrania
1. Rejestracja uczestników i wydawanie kart do głosowania. 2. Wybór prezydium Zebrania. 3. Powitanie zaproszonych gości i przedstawicieli organizacji pozarządowych, mediów. 4. Przedstawienie przez Przewodniczącego Zebrania projektu porządku obrad. 5. Przyjęcie porządku Zebrania. 6. Wybór protokólantów. 7. Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej. 8. Wybór Komisji Uchwał i Wniosków. 9. Wystąpienia zaproszonych gości. 10. Informacja dotycząca podziału organizacji pozarządowych na obszary działania. 11. Przedstawienie Regulaminu wyborów kandydatów na przedstawicieli powiatowych polickich organizacji pozarządowych rekomendowanych Staroście do Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych w Policach. 12. Przyjęcie Regulaminu. 13. Wybory kandydatów na przedstawicieli do Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych w Policach. 14. Dyskusja i wnioski. 15. Sprawozdanie Komisja Mandatowo-Skrutacyjnej. 16. Sprawozdanie Komisji Uchwał i wniosków. 17. Zamknięcie obrad przez Przewodniczącego Zebrania.
W załączeniu REGULAMIN ZEBRANIA Z A P R A S Z A M Y
Za Organizatorów:
1. Zdzisław Gorący 2. Maria Górska 3. Dariusz Szaliński
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} P r o j e k t
REGULAMIN WYBORÓW KANDYDATÓW NA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH DO POWIATOWJ RADY ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W POLICACH
1. Przedstawiciele organizacji pozarządowych wybierają spośród siebie dziesięciu kandydatów na przedstawicieli do Powiatowej j Rady Organizacji Pozarządowych w Policach.
2. Ustala się, że reprezentowane będą (po jednej osobie) organizacje zgrupowane wg następujących obszarów działania: 1) Działalność charytatywna, wolontariat 2) Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, rencistów i emerytów 3) Edukacja, oświata i wychowanie 4) Ekologia, ochrona zwierząt, środowiska i przyrody, ochrona dziedzictwa przyrodniczego 5) Kultura fizyczna, sport i turystyka 6) Kultura, sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego i tradycji 7) Młodzieżowe kluby sportowe 8) Promocja i ochrona zdrowia, profilaktyka, ratownictwo i ochrona ludności 9) Wspólnoty i społeczności lokalne, demokracja lokalna, integracja 10) Inna działalność nie ujęta w pkt. 1 do 9.
3. Wybory przeprowadza trzyosobowa Komisja Skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym.
4. Komisja wybiera spośród siebie Przewodniczącego.
5. W zebraniu wyborczym mogą uczestniczyć przedstawiciele organizacji pozarządowych, prowadzących działalność w sferze pożytku publicznego na terenie powiatu polickiego, którzy przedstawią upoważnienie swojej organizacji do uczestnictwa w zebraniu z czynnym i biernym prawem wyborczym.
6. Każda organizacja może wystawić w wyborach tylko jednego kandydata.
7. Zgłoszony przez organizację pozarządową kandydat winien być w przypadku: 1) stowarzyszeń członkiem zwyczajnym stowarzyszenia; 2) fundacji członkiem organu uprawnionego do reprezentowania fundacji lub Fundatorem.
8. W głosowaniu każda organizacja pozarządowa dysponuje po jednym głosie w każdej z 10 sfer - obszarów działania.
9. Uprawniony do głosowania przedstawiciel organizacji otrzyma jedną kartę do głosowania. 10. Wybory kandydatów do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego odbędą się w głosowaniu tajnym przy pomocy kart do głosowania.
11. Karty do głosowania oznaczone zostaną numerami od 1 do 10, zgodnie z ustalonymi wyżej obszarami działania organizacji, rozdane zostaną podczas podpisywania list obecności potwierdzających uczestnictwo w zebraniu.
12. Z każdego obszaru działania organizacji pozarządowych do wyborów może być zgłoszonych nie więcej niż pięciu kandydatów.
13. Kandydaci zgłaszani są do prezydium zebrania.
14. Kandydaci dokonują autoprezentacji i wyrażają zgodę na kandydowanie.
15. Listy z nazwiskami kandydatów, wg obszarów działania organizacji pozarządowych przedstawiane są głosującym; następnie przeprowadza się głosowanie tajne; wybory przedstawicieli poszczególnych sfer następują zwykłą większością głosów.
16. Głosujący oddają głos tylko na jednego z kandydatów zgłoszonych z obszaru działania ich organizacji wstawiając przy wybranym nazwisku znak „x”.
17. Głos jest ważny, jeżeli zostanie oddany na karcie do głosowania z numerem odpowiadającym obszarowi działania reprezentowanej organizacji a tylko przy jednym wybranym nazwisku kandydata postawiony zostanie znak „x”.
18. Głosy są nieważne, jeżeli: 1) zwierają nazwiska z innych obszarów działania organizacji pozarządowych niż wskazany na danej karcie, 2) nie posiadają przy nazwisku znaku „x”, 3) posiadają przy nazwiskach więcej niż jeden znak „x”.
19. W wyborach w każdym obszarze działania organizacji pozarządowych wybierany jest tylko jeden kandydat na przedstawiciela do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach.
20. Jeżeli w danym obszarze działania więcej niż jeden kandydat uzyska tę samą liczbę głosów, w tym obszarze działania przeprowadza się drugą turę głosowania do skutku, aż jeden kandydat uzyska największą bezwzględną liczbę głosów.
21. Jeżeli w danym obszarze działania nie został zgłoszony żaden kandydat, wówczas dany obszar będzie reprezentowany przez kandydata kandydatów, który/rzy nie zdobył/li w swoim obszarze pierwszego miejsca, ale w głosowaniu zdobył/li największą liczbę /tę samą/ głosów. Jeżeli w pierwszym głosowaniu nie zostanie wyłoniony kandydat, wówczas przeprowadza się drugą turę głosowania, tak jak w pkt 15.
22. Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna zbiera głosy, liczy je obszarami działania od 1 do 10, ustala wyniki głosowania.
23. Wybrani do reprezentowania organizacji pozarządowych są ci kandydaci, którzy w swoim obszarze działania uzyskali największą liczbę głosów.
24. Komisja Skrutacyjna z przeprowadzonych wyborów sporządza protokół w dwóch egzemplarzach i ogłasza wyniki głosowania.
25. Karty do głosowania stanowią załącznik do protokołu.
26. Dokumentację wyborów Komisja Skrutacyjna przekazuje Przewodniczącemu zebrania.
27. Dokumentację wyborów Przewodniczący zebrania przekazuje Staroście Polickiemu.
|